PTiCA Posted December 6, 2022 Report Share Posted December 6, 2022 Tak nevím? Pokud si dobře pamatuji, tak podle plánů Škodovky zveřejněných někdy na přelomu roku 2020 a 2021, tedy už za covidu a při již evidentním nedostatku čipů, se plánoval Enyaq vyrábět v počtu cca 70.000 kusů za rok, což by mělo vycházet tak nějak cca 140.000 vyrobených kusů na konci roku 2022, no a zatím máme koncem listopadu 2022 celkem 90.000 dodaných kusů. Ono těch chybějících 50.000 kusů je odstavených někde na letišti, nebo na cestě k zákazníkovi, nebo se to stačí vyrobit do konce roku, nebo zájem začíná opadat? Jen podotýkám, že Enyaq je Škodovkou preferovaný vůz, čili předpokládám, že jakékoliv nedostatkové díly se prioritně dodávají pro něj a to i na úkor ostatních typů, nebo je to jinak? Co se týče přerušení výroby Enyaqu ohledně kabelových svazků z Ukrajiny, tak dle dostupných informací bylo zpomalení a následné přerušení výroby cca 6 až 8 týdnů, což při Škodovkou tehdejší avizované týdenní výrobě Enyaqu až 1.000 kusů, činí cca 6.000 -8.000 nevyrobených vozů. Pořád někde chybí pár desítek tisíc nevyrobených Enyaqů oproti avizovanému plánu. Na druhou stranu Enyaq si stále může celkem gratulovat, potažmo když si vezmeme opravdu špatné prodeje třeba takové VW ID.3 i když je to jiná třída vozu.Zobrazit celé téma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.